Bu kararın en büyük sebebi ise firmanın yeni nesil konsolların performansını beklemek istemesi. Yani jenerasyonlar arasındaki sıçramanın, Steam Deck 2 performansını şekillendirmesi bekleniyor. Bu da Zen 6 işlemci mimarisi ve RDNA 5 ya da RDNA 6 grafik mimarisiyle gelen bir donanım anlamına gelebilir.
Valve, 2022’de çıkan Steam Deck’in ardından rakiplerinin daha güçlü cihazlar çıkarmasına rağmen temkinli davranıyor. Şirketin donanım stratejisi, her yıl küçük güncellemeler yerine “konsol nesli” seviyesinde bir performans sıçraması yakalamak. Nitekim Valve yöneticilerinden Lawrence Yang, geçtiğimiz yıl yaptığı açıklamada “gerçek nesil farkı yaratacak güç artışı ve mevcut pil ömrünü koruma” sağlanmadan Steam Deck 2’ye geçiş yapmayacaklarını söylemişti.
Bugünkü model hâlâ Zen 2 CPU ve RDNA 2 grafik mimarisiyle çalışıyor. Oysa rakipler Zen 4 ve RDNA 3 tabanlı çiplerle daha yüksek FPS değerleri sunsa da, Windows 11’in sınırlamaları yüzünden deneyim açısından Steam Deck’in çok ötesine geçemiyorlar. Valve ise sık donanım yenilemelerini “mevcut oyunculara haksızlık” olarak gördüğü için bu yolu tercih etmiyor.
2028’e kadar beklemek demek, altı yıllık bir nesil farkı anlamına geliyor. Bu da Steam Deck 2’nin, yeni nesil PlayStation ve Xbox cihazlarının (2027 civarında çıkması beklenen) performansına yaklaşabileceği ya da onlarla rekabet edebileceği ihtimalini güçlendiriyor. Özellikle RDNA 5’in ışın izleme, yapay zekâ destekli render ve hatta path tracing konularında devrim yaratması; RDNA 6 ile de verimlilik ve performansın çok daha ileriye taşınması öngörülüyor.
Sonuç olarak, Steam Deck 2’nin çıkışı için uzun süre beklememiz gerekebilir, fakat bu bekleyişin sonunda konsol nesli seviyesinde bir performans sıçraması yaşanacak gibi görünüyor.